94 docents formats
40 hores
100 % en línia, ASÍNCRON
Tots els nivells
Tutoritzat per Meritxell Nieto Santacreu
Reconegut Departament Educació
40 hores
100 % en línia, ASÍNCRON
Tots els nivells
Tutoritzat per Meritxell Nieto Santacreu
Reconegut Departament Educació
Formació pràctica en què podràs viure en primera persona una gamificació i experimentar-ne els diversos elements motivadors. Aprendràs a diferenciar una gamificació d’un aprenentatge basat en jocs (ABJ) i, mitjançant la vivència, n’entendràs millor el funcionament i utilitzaràs aquest coneixement per crear una gamificació senzilla pròpia que podràs aplicar directament a l’aula.
Revisarem com crear material, tant de manera analògica com digital, i explicarem d’on ve la gamificació i quins elements la conformen. També descobriràs que molt probablement ja utilitzes coses que es considerarien gamificar i, amb aquesta formació, podràs detectar-les, acompanyar-ne d’altres i millorar-les per poder motivar més el teu alumnat i aconseguir el teu objectiu.
Entendre el funcionament de la gamificació.
Distingir entre gamificació i aprenentatge basat en jocs (ABJ).
Distingir entre elements de joc: components, mecàniques i dinàmiques.
Aprendre a seleccionar els components més adequats per a una gamificació en funció del context.
Aprendre a crear recursos per a una gamificació.
Mòdul 1. Conceptes bàsics
Plataforma de treball (Tichit)
Explicació de la història
Definició de gamificació
Teories de la gamificació: Teoria de flux (flow) - Octalysis Framework - Tipus de persones jugadores de Richard Bartle
Mòdul 2. Elements de joc, mecàniques i dinàmiques
Components
Mecàniques
Dinàmiques
Mòdul 3. Planificació d’una gamificació
Estructura de la gamificació: Anàlisi del context - Selecció dels objectius - Temporalització - Selecció de components que cal utilitzar - Elecció d’estètica i narrativa - Resum de les regles
Seguiment i avaluació dels resultats
Mòdul 4. Disseny d’una gamificació simple
Construcció dels recursos necessaris per dur a terme una gamificació
Com presentar la gamificació als i les estudiants?
Mantenir la cohesió mitjançant l’estètica (aesthetics)
22
40 h.
Propera convocatòria del 2 al 30 de desembre de 2024
6.907
30 h.
Propera convocatòria del 2 al 23 de desembre de 2024
867
40 h.
Propera convocatòria del 2 al 30 de desembre de 2024